Om VIPS

VIPS är linjeföreningen för sjuksköterskeprogrammet på Mälardalens Universitet i Västerås.

VIPS står för "Välmående Intelligenta Pigga Sjuksköterskor".

Föreningen grundades 1994 och har sedan dess jobbat aktivt med att påverka sjuksköterskeprogrammet till det bättre. Styrelsen jobbar för studenternas bästa. Vi tar upp åsikter och tankar från våra medlemmar och för det vidare så att programmet kan bli ännu bättre. Därmed lönar det sig att bli medlem i VIPS.

Vi i VIPS tycker det är viktigt med kontakter mellan terminerna då studenter kan hjälpa varandra under utbildningen. För att främja detta anordnar vi under årets gång aktiviteter för våra medlemmar.

VIPS maskot

VIPS maskot är Mumin. Han följer med på alla äventyr under Rookieperioden!